söndag 27 juli 2014

Debut tvåan

Japp, då har vi debuterat i lydnadsklass 2, jag och Turbo!
Han har än så länge 100% segrar, då vi vann klassen, men poängen räckte inte till första pris, 152 poäng, med två nollor i protokollet. Så jag är väldans nöjd med tävlingen, Turbo var lite disträ och seg, men höll ihop fint och vi fick 9,5 på helheten, med kommentar "Mycket trevligt!" Han gjorde även en riktigt fin fjärr men hoppade upp när jag var på väg tillbaks... så en nolla, men skönt att han kan leverera en sån fjärr i slutet på ett program, i 27 graders värme! Han hann även med att stoppa in en tand i min näsa, så det vart blodvite och ge mig några blåmärken på ärmarna.. lilla charmknutten.. :)

Nå, vi bryter ihop och kommer igen, och nästa chans är redan på fredag, då i Piteå, och på Lördag blir det appellen, och det ser jag verkligen fram emot!!

Takida har haft skena i 3 veckor, och efter återbesök så fick hon ta bort skenan, men har tassbandage... ledkapseln var fortfarande lite svullen, så jag beslöt att boka tid i Gammelstad, så på Torsdag fick vi tid där... Håll nu tummarna att det går att fixa!!!! Hade ju hoppats att det endast var en liten skada, som skulle vara ok, och att vi skulle kunna börja sätta igång henne igen.. och ev. hinna tävla under hösten, men det verkar rätt mörkt på tävlingsfronten iaf. Nå, det viktigaste är att hon blir bra!

Juli mnd har varit riktigt härlig, så varmt och riktig sommar!! Nu är solbatterierna laddade och jag ser verkligen fram emot vintern :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar