lördag 26 april 2014

Så det kan bli...

Ja, ibland tar livet snabba vändningar, både dåliga och bra saker händer utan att man planerar det..

Jesper har börjat åka skidor, ja bara det är väl en snabb vändning i livet ;) Nä, skämt åt sido, han har faktiskt tävlat i längskidåkning och är en enormt duktig skidåkare. Nu har han åkt en del i vinter, och var sugen på en skidhund, visst, vi har massor med hundar, men är ju lite svårt att släppa iväg mina tävlingshundar med honom, då deras träning är rätt viktig...
Så han pratade lite om en vorsteh... och vi behöver väl oxå en ny jakthund, Rask är ju 8 år och inte superung mer..

Nån dag efter att Jason gick bort kontaktade Marielle mig om jag var sugen på en hanvalp, då hon fått återbud på en. Jag tackade nej, då jag inte alls kände för en ny hund redan, och jag slet med motivationen över de hundar jag redan hade efter förlusten av Jason..
Då Jesper några dagar senare sa att han var sugen på en vorsteh, så berättade jag om Marielles kull, och han ville att jag kontaktade henne direkt, men hanvalpen var redan såld.. Nåja, vi hittar nog nåt så småningom, och jag kände ingen bråtska över att skaffa en vorsteh.. :)

Marielles tik Bonnie är en underbar hund, och jag har alltid sagt till Marielle att när du parar henne så ska jag ha en valp! Bonnie är lugn och sansad, enormt duktig på allt hon gör, och Marielle tävlar i lydnad, bruks, agility, utställning, drag, jakt, ja, allt man kan göra, och Bonnie ställer upp! Så helt klart en tik jag skulle kunna tänka mig att ta en valp ifrån.. Varför jag inte bokade en från början nu, vet jag inte, men tiden kändes väl inte rätt...

I morse ringde Marielle mig, hon hade fått tillbaks en hanvalp och undrade om vi var intresserade.. ja, Jesper var det och vi åkte och träffade Ettan, som han hette.. en härlig, tuff, framåt, galen valp, och ja, han åkte hem med oss.. 
Så nu är Jespers 40 års present fixad ;)

Han gick ned på gården utan problem, fram till alla hundar och ja... han och Turbo håller på att riva huset just nu...

Så vi välkomnar Ebbott (tror vi han får heta) till våran galna flock! Tack Marielle för förtroendet att ta hand om denna lilla chokladpralin!!

2 kommentarer:

  1. Riktigt roligt att kunna följa honom på nära håll så hoppas allt går bra nu, fast det lät ju lovande att han redan härjar på ;)

    SvaraRadera
  2. Ååh underbaring ♡♡ han är verkligen något extra!

    SvaraRadera