måndag 9 september 2013

Valpsjuk

(English text further down on the page)            
Om knappt två veckor hämtas en liten valp hit, en aussiebebis, och jag kan knappt vänta!! När Qlan införskaffades var det ju inte tänkt att hon skulle vara hos mig, så då var det inte med samma väntan man gick innan hämtning, men nu är det en som är planerad att stanna hos mig i minst 15 år ;) Har följt den här kullen, och haft turen att få första valet av hanvalparna, som är 5 stycken... alla lika söta och underbara!! Nu har dom blivit 6 veckor, och det var dags att göra sitt val, jag har inte träffat valpkullen, men fick en massa videos, foton och rapporter från flera håll, och till slut gjorde jag mitt val, och det är en blå liten Turbo som ska få bli Kiruna bo! :) Nu går tiden sakta fram tills det är dags att hämta, men jag får nog passa på att njuta lite oxå, för det är tydligen riktiga monstervalpar :)

Och JA, jag ska ha en till aussie, även om det redan finns ett gäng, och även om jag har några egna slädhundsvalpar, men det kommer att finnas plats, tid och kärlek även till den här valpen, och förhoppningsvis ska det blir min nya tävlingshund tillsammans med Takida...
Och det ska bli såååå roligt!!

ENGLISH:

In about 2 weeks, this cute little clown will be a part of our pack! It is so exiting to wait for him, and i really look forward to get to know him more! His name will be Turbo, and i think he will be a real turbodog!! Cant wait, and time goes way to slow, but i think i have to enjoy the peace as well, reports says that he is a lot of fun :)

4 kommentarer:

  1. Aaaahhhh vad söt! Ska han heta Turbo? Gillar det! "Takida och Turbo"!, succé! :D ;) Det är ju inte direkt så att han får mindre kärlek av att du har många hundar hemma, snarare tvärtom, han får ju massvis med kompisar OCH dig :) Heja er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Julia!! Och visst låter det bra med Takida & Turbo? :)

      Radera