torsdag 12 september 2013

Alpen Trail


(Bild snodd från www.alpentrail.com )
Wow... tänk att jag "råkade" anmäla mig till Alpen Trail... En tävling jag har funderat på i många många år, men aldrig fått för mig att anmäla... men nu, gjorde jag ju det! KUL!

Vem vill inte åka till alperna i Januari, när det är som mörkast och kallast här uppe???? :) Till underbara fjäll och sooool!!! Det ska bli riktigt roligt, och jag hoppas verkligen vi kommer iväg!!!
Kika in på deras hemsida för mer info om tävlingen :)

Så, man kanske måste börja jakten på sponsorer... jag är ju superdålig på att söka sponsorer, så är det någon där ute som känner att de vill vara med i vårat team, ha dekal på våran bil och kläder m.m, så får ni gärna höra av er :)

Min motivation fick en förbättring nu när vi har ett stort mål, eller vi kanske ska kalla det ett delmål, för vinterns största mål är EM i Finland, och så klart satsar vi på guld ;) SM på hemmaplan blir även det en viktig tävling, så jag tror att det kommer bli en enormt spännande vinter! Bara att hoppas att alla hundar håller sig friska och hela, finns ingen reserv ifall någon faller bort.. Och jag måste ta tag i min träning oxå, har faktiskt hållit igång rätt bra i sommar, men nu blir det ännu mer :)

Nu är det 3 grader ute, vilket betyder att det kommer vara träningsväder i morgon bitti, perfekt! Vivi har tagit bort en fettknöl idag, så hon får vila några dagar från träningen, men hon verkar inte ha något emot att ligga i soffan och ta det lugnt ;)
Det har blivit enorma summor i veterinärkostnader i år.. Sonic och Qlan har båda kostat mycket pengar, och jag är tacksam att jag har försäkring, som täcker en hel del..
Nu hoppas jag att alla håller sig friska.. förutom att alla ska vaccineras så vill jag inte besöka veterinären mer i år, även om ja misstänker att det blir några besök till...
Sonic mår inte så bra i sina ben.... han är glad när det händer saker, men han staplar sig fram och nu har han fått ett fult skavsår på baksidan sporren... min lilla clown..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar