tisdag 9 juli 2013

Spår...igen, och lite sök på det :)

Oj vad jag bloggar nu då! Hoppas det finns någon kvar som orkar och vill läsa min blogg??

Igår var det sökträning, förra veckans sökträning gick strålande, såååå kul, och en peppad hund, igår gick det skit....,eller det kanske var att ta i, men inte alls samma flyt, och jag vet nog vad det berodde på.
Vid handlingen av våran mat på dagen köpte jag två tuber skinkost, gott och mjukt, perfekt som belöning hos figgarna.. köpte även leverpastej att ha i belöningsburkarna, för att få lite extra gott godis, och variera oss från frolic och korv.
Första passet med mjukosten, hon sprang fint ut till första figgen, snabbt tillbaks och över till nästa, sen var dom figgarna helt ointressanta.. mjukosten fungerade inte alls, då var det roligare att söka något bättre...

Andra passet med leverpastejen gick lite bättre, då sprang hon iaf ut till figgarna varje skick, men inte samma driv som hon brukar.. så det blir att gå tillbaks till den vanliga belöningen ;)

Idag var det spår igen, ett spår lagt av någon annan. Hon fick ett appellspår med leverpastej burkar i, plus två pinnar.. och pinnarna är ju helt klart roligast, då får man ju frolic ;)
Starten är enormt trög, men när hon väl kommer igång, spårar hon sig runt och hittar allt... så jag måste helt klart sänka mina skyhöga krav, och börja känna mig nöjd med hennes spårande.. och ge henne en chans att förstå vad det är och hur kul det är :)
Så nytt spår i morgon, med pinnar som belönas med FROLIC!!

Vampyrs valpar växer enormt snabbt, en vecka är dom nu, och snart börjar ögonen att öppnas, så mysigt än så länge, och det ska bli spännande å se hur dom utvecklas kommande vecka oxå, händer mycket nu, i rörelser och annat!!

1 kommentar: