lördag 13 juli 2013

Berg och dalbana

Det går ju upp och ner här i livet, ibland rullar allt på och det är frid och fröjd, något vi kanske tar för givet och "glömmer" att uppskatta det, medan när det är motgångar och tråkigheter i livet, då känns det som att det aldrig går över och man vill bara ge upp..

Här är det blandat just nu.. vissa saker går riktigt bra, medan andra inte alls går bra.. Vi börjar med det tråkiga.
Sonics framben är ju rätt slitna nu, det är full fart på honom, men han haltar och blir sliten.. men så länge han är glad och pigg får han hänga med på de flesta aktiviteter. Han får dock stanna hemma när det är promenad med alla hundarna, då det är mycket spring och högt tempo..
Sen har vi Jason då, som efter en promenad här förra dagen haltade på ett framben... och även det ser ut som Sonics framben.. konstigt att dom båda ska drabbas av "samma" symptom så nära varandra... blir lite orolig, och funderar på om det kan vara brist på något.. Enl. veterinären så är det nog bara slumpen, och att deras kroppar inte håller för ett så aktivt liv. Jason väger ju 30 kg, vilket är tungt, och han tror väl att han väger hälften..
Jag hade ju planerat att Jason skulle bli minst 16 år, halvvägs är han, och jag hoppas verkligen jag får ha kvar mina pojkar länge till!!!!! Det gör ont i hjärtat att behöva lämna dom hemma vid dom roliga promenaderna..

Takida har fått spåra nästan varje dag, och det blir faktiskt bättre och bättre!! Blir ju lite arg på mig själv ibland, och hör mig själv hur jag säger till mina kursdeltagare hur man faktiskt måste träna för att bli bättre, och hur man kan träna, så går jag själv och "ger upp" utan att ens ge det en chans, bara för att Jason spårade klockrent från hans första spår..
Så nu blir det massor med spår på Takida framöver, och jag har faktiskt fått tillbaks motivationen att spåra, efter att jag har fått intala mig själv om att hon faktiskt jobbar bra, även om det går sakta och med nosen högt ibland, hon behöver rutin, och det får man ju bara med träning! Så nu är det roligt att spåra igen :)

Nu väntar tre kursdagar i Boden, ska bli roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar