söndag 8 juli 2012

Jason...

... finns ingen som honom, han är en hund som ställer upp till 110% på allt man erbjuder honom! Igår debuterade han (och jag) i agility, helt otroligt att med den lilla träningen han har i sig, kan genomföra tre så bra lopp!!! Okej, vi fick inga pinnar med oss, eller nån vinst, men jag är bara så impad av honom!! Vi diskade ett lopp, hundra % mitt fel!! Två lopp tog vi oss igenom med några fel, oxå helt mitt fel. Den hunden är bara GRYM!!
Lydnads champion, Elit spår, Nordisk Utställnings champion, Älskar sök, och gör det bra där, så planen är väl att starta honom i söket oxå. Vallar riktigt fint, en duktig draghund.. så han är verkligen en aussie som har ALLT!!!! Spelar ingen roll hur mycket jag söker och granskar honom, jag hittar inga fel!!! Enda nackdelen är väl kanske hans storlek, att han är lite stor, men det har ju aldrig stoppat honom... Nä, han är så nära perfekt man kan komma som hund!!!! Nu är han 7 år, och det känns som att han alltid har funnits vid min sida!!

Jo, jag vet, jag har ju ett gäng till, och alla mina hundar är lika mycket värda för mig, och jag älskar alla lika mycket, och alla älskar Jason :)

Agility gillade han, och synd bara att min tid och mitt intresse inte gör att det är nåt vi kommer prioritera, tiden räcker inte till... För han hade nog kunnat göra det riktigt bra där, med rätt handler ;)

Nå, den blåa killen har satt sina spår i många, ja, dom flesta som träffar honom :) Han är speciell..!!

Nog om honom för den här gången ;)

Sonic sliter på med gipset, jobbigt dagar som idag, då det har varit sol och varmt, och han får inte bada... bara ligga still och titta på. Tycker så synd om honom där han hoppar runt på tre ben, och inte får röra sig mer än nödvändigt.. 5 dagar kvar, sen återbesök och förhoppningsvis ska gipset bort..

Qlan haltar oxå än.. nåt är det, och nu börjar jag bli orolig, ska hon verkligen inte bli bra?? :( Blir att ringa veterinären igen i morgon, och kolla upp det bättre..

Takida är då iaf hel än :) Väntar på att hon ska börja löpa, då slädis tjejerna har börjat nu.. får se om det drar igång henne, även om hon har en mnd kvar, hoppas hon sätter igång nu, så missar vi inte alla höstens tävlingar..

Nä, nu blir det sängen här, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar