lördag 10 december 2011

Kursdags

Befinner mig just nu i Gällivare, här är det full vinter... Kul för dom ;) Anledningen till att jag är här, är en klickerkurs. Vi har hyrt BHK Malmens stuga och har en helgkurs i klickerträning här, jag och Pia. Hur kul som helst, och ett riktigt bra ställe att ha kurs på!!! Och det är så roligt att hålla kurser, man träffar en massa nytt hundfolk, och hundar. Och det roligaste är att alla blir så positiva över klickerträningen!! Hundar och ägare utvecklas på ett positivt sätt och det är så roligt att se!!

Jag har med mig Jason och Takida.. ja, Multi är oxå med, och hon har fortfarande vilotvång stackar.. Iaf så körde jag några pass med mina två under kvällen, och tog tag i nåt jag länge har haft planer att träna in. Att runda föremål. Anledningen till att jag inte har börjat tidigare är att jag inte riktigt haft en klar plan, och jag har förväntat mig att detta är nåt som kommer ta tid att lära in.. men aj så fel man kan ha! Men små steg, rätt satta kriterier och en tanke bakom belöningsplaceringen så gick det riktigt snabbt att lära in, några minuter, sen fattade båda att dom skulle gå runt den!! KUL att se, och kul att det gick så snabbt!!! Bra tajming, kriterier och belöning så går det mesta bra ;)

Här får ni se en liten smakbit från träningen, det här är andra passet vi kör med båda hundarna! Jason har lite bättre fart, men Takida hade tränat rätt mycket annat innan, så lite seg, men farten kommer det är jag säker på :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar