onsdag 16 november 2011

Vart är vintern??

För ett år sen var det full vinter.... 
Helt sjukt att vi inte har fått vinter än... i Måndags kom det nån cm snö, direkt blev det ljusare ute, så härligt! Men nu, just nu, är det 4 plus grader... För ett år sen var det - 30, träningen gjordes på släden, och vi hade skottat snö tusen gånger redan.. Flera träningspass var redan inställda pga kyla.. och nu har vi knappt nån minusgrad, men för det mesta plusgrader och regn.. Nej, det är inte kul!! Om det iaf hade kunnat vara nån minusgrad och nån cm snö.. behöver inte bli slädföre, men lite snö som skyddar tassarna, eller iaf gör så att sockarna håller längre.. just nu är det många såra tassar och skor går det rätt mycket av..

I morgon ska jag ringa Sonics veterinär igen, ortopeden Dan i Gällivare... skulle ha ringt i början på veckan, men drar ut på det hela tiden... vill väl inte ha dåliga nyheter.. Han haltar iaf än, och är svullen, så vi får se vad som kan göras.. :(

Takida börjar bli vuxen :) Hon har börjat lyfta på benet när hon kissar, och markerar gärna över dom andra.. Hon sätter gärna pojkarna på plats om dom beter sig (i hennes ögon) dåligt, och visar sin bitchiga sida, sötnosen :)
I helgen var det kurs i Narvik, så kul att få komma dit å ha kurs, alltid bra stämning och service, och massa duktiga hundar och förare!! Takida fick lite träning på morgonen innan kurset, och jag la ett spår åt henne.. hon har inte spårat på väldigt länge, och hej vad det gick nu.. KUL!! Hon har inte varit intresserad av föremål (förutom pinnen som leder till godis) som belöning i spåret förut, men jag la ut några bollar och leksaker för att testa igen, och det var nåt som fick igång henne nu, riktigt roligt!! Tror nog en vintervila från spår kommer göra henne bra, och jag tror att jag kommer ha en bättre spårhund till våren ;)

Bussen har vi fått hem, med ny växellåda.. skönt, men DYRT!!! På Fredag åker jag till Luleå för att ha kurs, det är en kurs för tjänstehund instruktörer, och jag ska ge lite klickerträningstips, kul att fler och fler får upp ögonen för klickerträningen, och det ska bli en spännande helg, säkert med många frågor och diskutioner :)
Och nästa vecka bär det av till Finland, för en fyra dagars kurs :) Så fullt upp!

Jag trivs enormt bra på nya jobbet, mycket att sätta sig in i, och mycket jobb, men jag tycker än så länge att det är roligt, och tycker att det är spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar