fredag 18 november 2011

Snö

Det är så mysigt att kliva upp å se att det snöar ute!!! Fast det har redan slutat.. men blev iaf vitt ute och en cm snö :) Så nu hoppas vi att det inte bara är vintern som retas, och att den snart kommer för fullt!

Sonic ska ha skena på sig igen.. senan är svullen och inflammerad, rimadyl ska han fortsätta äta.. så skena på när han är i aktivitet, och skena av när han är lugn och på en skritt promenad varje dag, sen får vi se om senan blir bra när den får vila lite, och om den håller sen.. Det är ju så synd om honom... Skär i hjärtat att se all den energi han har i kroppen, som han inte får använda... När ska han blir bra??

Nu ska tre mil spenderas på fyrhjulingen, sen 35 mil i bussen.. hundarna ska köras, sen rullar jag mot Luleå för kurshelg!

Veckans grundfärdighet i GF gruppen är explosiva starter.. nåt som jag tycker är riktigt kul att jobba med. Här ska hunden behärska sig själv, utan att få nåt stanna kommando. Hunden erbjuder ett beteende (ex.vis sitt, ligg eller stå) när den intar den ställningen börjar man locka med ex. vis en leksak, hunden ska själv behärska sig och stanna kvar i den positionen, rör den sig försvinner leksaken, och den måste erbjuda beteendet igen.. Här vill man att hunden ska sitta i en aktiv väntan, nästan på tårna för att när rätt kommando kommer explodera i full fart :) Jag har tränat rätt mycket på det här med Takida, och kan lägga in andra kommandon och hon ska vänta på rätt startkommando.. riktigt roligt!! Tyvärr så strular min dator så mycket, så jag får inte riktigt till att fixa filmerna.. men ska se om jag får till det så småningom..  Här kommer iaf en äldre film, när Takida var liten och söt :) Den börjar med omvänt lockande, och på slutet kommer en iaf början till en explosiv start, även om den inte alls är som jag vill ha den, vill ha mera fokus, mera fart och snabbare reaktion på "JA" kommandot.. men det har vi jobbat med och fått till nu, i början tränade jag för mycket stadga.. Men ni ser iaf hur det går till..


1 kommentar:

  1. Kul att vi tränar på samma saker, fick till lite film idag på explosiva starter. Hoppas Hoppas på bättring snart när det gäller Sonics tass, det var sjutton var segt det var med den, stackarn. Må bäst/ Kram från Götet

    SvaraRadera