onsdag 9 november 2011

Räv...

När man var liten var man rädd för spöken och häxor... Man hade en teori om hur dom lät och det var inget trevligt ljud.. Nu när man är vuxen vet vi väl att det inte finns farliga väsen, eller?? Jag erkänner, jag är extremt mörkrädd, hur det går ihop med att leva mitt i skogen på ett ställe där vi har mörker halva året, vet jag inte, men än så länge har jag överlevt, och klarat det rätt bra :)

I går kväll, när jag höll på med maten, hörde jag ett konstigt ljud uanför och tänkte det var nån av hundarna som mådde dålig, med hundarna var ok, och väldigt lugna, ljudet kom från skogen, och det lät hemskt, hjärtskärande, som att nån var nära döden...lite likt en mindre hund, men hesare och med lite panik i rösten.. Hörde att ljudet flyttade på sig i snabb fart, blev först orolig att nån hund gått igenom isen, men det här djuret rörde sig snabbt iväg, och blev tyst... Kollade upp lite ljud, och tydligen låter röd räven så... Det gick rakt in i benmärgen och man blev kall när man hörde det...

Tur var det ju att jag kollade upp ljudet, för kl fem på morgonen stod räven utanför vårat hus och skrek, jag vaknade, och man mår illa när man hör det, som tur var höll den inte på så länge, och jag viste ju vad det var, så jag somnade lugnt igen...

Om den mådde dåligt eller inte vet jag ej, men det kan ha varit en skabbräv som började frysa nu när det blev nån minusgrad... Hoppas iaf att den mår bra, och håller sig borta från oss om den ska låta så där....

Det konstiga var att hundarna inte reagerade...dom brukar reagera så fort nåt djur är i närheten, eller nån annorlunda ljud nån stans ifrån... Kolla länken nedan så får ni höra, fast denna var ännu hesare.....

http://www.youtube.com/watch?v=YIb5PmJsj6U&feature=youtube_gdata_player

1 kommentar:

  1. Räven på filmen verkade ju inte må dåligt och ngn gång har då jag också hört det skriket.
    Så bra att du gav oss en bild på det hemska skriket!

    SvaraRadera