tisdag 8 november 2011

Hälta

Pratade med Dan, Sonics veterinär idag, nu har det gått 1,5 vecka sen skenan fick tas av, och han har varit i stillhet sen dess, förutom några skrittpromenader, korta sådana.. han haltar än, även om det blir bättre och bättre för varje dag.. han haltar mer om det är ojämt underlag, och han är rätt svullen där frakturen var. Så det är väl senan som är inflammerad och inte klarar av belastningen.. 

Vi ska avvakta en vecka till, då Dan är bortrest denna veckan, sen se hur det utvecklas, och har han inte blivit bättre får han försöka hitta en annan lösning.. ev. op.. Det har varit lång vila för han nu, och även om dom vänjer sig, så är han stressad när han inte får röra på sig när dom andra får göra det, och mår dåligt pga det.. men inte så mycket att göra, bara hoppas han blir bra igen och kommer klara av ett aktivt liv här.. Tanken på att försöka hitta ett "mindre" aktivt hem till honom finns och funderas på, men det är svårt.. Han har bytt hem x antal gånger i sitt liv, och jag har svårt att göra mig av med våran clown.. Så vi hoppas att han blir bra och kan börja bete sig som den clownen vi känner igen!!!! 

Under dom två veckorna som har varit har vi haft som träningsfärdighet i GF gruppen att träna grundfärdigheten utgångställning. Lite svårt har jag haft att filma, mörkret kommer för snabbt, men idag tog jag ett pass på bruksis när jag hade lunch.. och filmade, men min dator vill inte alls samarbeta, så vi får se när den kommer ut.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar