fredag 21 oktober 2011

Gymnasielärare...

....är ju nåt som jag inte alls har haft tankar på att bli, ja, att alls bli lärare har inte varit min plan i livet.. fast ibland skämtar man om att det måste vara rätt skönt att vara lärare, man har fasta arbetstider, ledig helger, och framförallt ledig på loven, som är rätt många :) Iaf, jag har varit rätt nöjd med mitt liv, och det jag jobbar med. Ett fritt liv, där jag får jobba med det jag gillar!

Men helt plötsligt, för drygt en vecka sen hade jag ett möte med en lärare som ville ta in mig som föreläsare på några ämnen om hund... och där började det.. helt plötsligt skulle denna läraren sluta, och undrade om jag var intresserad av tjänsten.. Ojoj, hur ska man reagera på det? Känns ju så klart väldigt spännande, och jag gillar ju att lära ut saker, speciellt om hundar!



Idag var jag på ett möte på skolan, och träffade skolans rektor...och jag börjar på Måndag!!!



En 50% tjänst, så jag jobbar Måndag, Tisdag och halva Onsdag.. Tar över en klass där dom kan utbilda sig till bla hundspannsguide, naturguide m.m på Kiruna Praktiska Gymnasie! Så nu känns det riktigt spännande, kul och lite nervöst! Men det verkar vara ett härligt gäng som jobbar där, och fina lokaler, så det blir nog kul!! Så det blir en spännande tid framöver!

Så Nu har jag samlat lite vuxenpoäng å blivit lärare :)


Lite ljuspunkter i livet finns alltså! Nytt spännande jobb, och hundarna går som tåget på träning! Alla hundar är friska, förutom Sonic som har sitt ben.. en vecka till i skena sen ska han tränas upp sakta.. hoppas hoppas det håller!!!!

Bilen är okörbar och växellådan ska bytas.. så den 14e november börjar jobbet med att byta den.. några dagar senare får vi förhoppningsvis tillbaks den igen, hel och fin.. och vi blir 35 tusen kronor fattigare..






3 kommentarer:

  1. Grattis till nytt jobb! Så bra för eleverna att dom fick dig!
    /En snart 30 årig gymnasieläre/

    SvaraRadera
  2. Kul! Du kommer nog bli en sjukt bra lärare! Kanske dags att gå gymnasiet igen kanske ;p

    SvaraRadera
  3. Grattis Cari! Som hand i handske! Läraryrket verkar utvecklande, lägg till hund på det så blir det ju perfekt! :)

    SvaraRadera