tisdag 18 oktober 2011

Bilbekymmer....igen...

Ja, det börjar bli ett evigt tjat om bilbekymmer.. men bilar är nåt skit!! Varje höst händer det nåt större fel med våran bil.. för två år sen rasade motorn.. byte för drygt 30 tusen.. förra hösten var det ju inget fel på bilen, men en som körde in i mig, så den var krockad och okörbar länge.. och nu, ja, jag har väntat på att nåt ska hända, för det är ju höst.. och då kommer det, som ett brev på posten.. växellådan... Så nu behöver växellådan bytas, nåt som oxå kommer att gå på drygt 30 tusen.. vi har snart lagt ut mer på den än det den kostade.. fast det har varit en kanonbil, och med tanke på hur många tusen mil (4-5tusen mil/år) jag rullar varje år, så är det inte konstigt att det blir fel...

Så nu blir det nudlar, och ställa in alla aktiviteter som är planerade resten av året.. bla en vallningskurs till helgen, som jag hade sett sååå mycket fram emot.. men alla bäckar små, pengar måste sparas.. Bara att jobba som tusan och hoppas att det går runt.. Bara vi är på benen igen till Mars, då vinterns höjdpunkt är, Norway Trail, en stage race tävling i Norge, första året, ska bli sååå skoj!! Och så klart vindelälvsdraget veckan efter.. dom andra tävlingarna får vi väl se hur det blir med..

Nå, då har jag fått klaga av mig lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar