onsdag 13 juli 2011

Sökträning

Oj vad kul att vi är så många på sök träningen, hela 8 personer var vi igår, två nya, KUL!!
Jag gick ut ett spår åt Sonic, sen fick Takida lite markeringsövning, som inte alls gick... Men det var mycket folk o hundar i rörelse runt henne, på ett helt nytt ställe, så det var svårt att låta bli att ha koll på dom, så MER markeringsträning hemma, sen generalisera det i andra miljöer.. Men det blir nog inga problem, bara hon förstår vad hon ska göra..

Hon fick iaf två pass med flying, på första stod figgarna bara nån meter från oss, och hon fattade snabbt! Klick o godis hos figgen, sen till nästa figge.. Ska lägga ner mer tid hos figgarna oxå, mer godis o lek ( tack Morten för tipset)
Men farten är det inget fel på, och hon söker inte stöd hos mig, härligt!!
På andra passet började figgarna nära, o flyttade sig bakåt för varje gång, Jenny stod halvdold/dold vid dom sista skicken, men det var inga problem! Farten ökade för varje gång, och jag tror nog att sök kan passa henne, kul!!

http://www.youtube.com/watch?v=-rK8wmp0qlU&feature=youtube_gdata_player

Sen fick Sonic gå sitt spår, jason var med o gick bakom.. Sonic började riktigt bra o hade "björnfart" precis som jag vill ha, men sen tappade han spåret och motivationen försvinner oxå... Så nu blir det korta motivations spår ett tag, så får vi se om han blir hetare... Eller så har jag för höga krav... Som Jenny sa, han spårar ju rätt bra.... Men är man van vid Jasons tempo och nogranhet så kanske jag förväntar mig att Sonic ska spåra på samma sätt...

Nå, Sonic behöver rutin i spåret, så nu blir det mycket spårning framöver så får vi se om det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar