söndag 6 mars 2011

Kurshelgen...


....är nu avslutad, en intensiv helg med mycket träning, perfekt!! Lill monster har skött sig riktigt bra, hon är väldigt miljöstärk och inte brydd i vad som händer runt henne, om det inte är hundar eller folk.. då har hon visat sin monster sida ibland, mest genom frustration skällande mot hundar när det är aktiva hundar kring henne.. Men hon jobbar riktigt bra och fattar saker skrämmande snabbt.... Nu är det bara att träna för fullt, alla GF ska in snabbt nu, sen har vi lite övningar vi ska lära in, som framåt sändande, fjärren för elitklass och diskriminering av tre föremål där dom ska skilja på olika föremål på kommando och utföra det vi säger vid föremålet, som att frysa med nosen, tass target eller apport... blir riktigt roligt! Måste komma på tre föremål bara... tips? Snusdosa tänkte jag som ett föremål.. en pet flaska kanske och nåt annat..


Bur träning är oxå nåt jag måste ta tag i med lilltjejjen... inget problem jag har haft tidigare, mina hundar har snällt väntat i buren på sin tur, men den här hunden är inte som alla andra... voj voj.. inte ska hon vänta i nån bur inte... så det är bara att träna på det oxå :)


Efter en stunds vila i bilen är hon full av energi igen.. rusar runt i snön, och inne är det full fart... av knapp?? nä... haha :) Hellre att hon är lite övertrött tror jag.. och då blir hon väl som alla unga varelser.. lite tokig :)


Idag var det baklänges kedjning på schemat, och jag har ju inga signal på nåt av Takidas beteende än (förutom target) så jag körde med Jason... en överlycklig blå kille som äntligen fick visa upp sig :)

Helgen har varit kanonbra, och duktiga instruktörer! Känns som ett spännande år och vi ska verkligen ge järnet å träna massor!!


Jag stannar kvar i Trondheim till i morgon, vädret har varit så dåligt, så jag kände att jag inte orkade köra neråt i dåligt väder.. även om vädret är bra idag, så är det kring 0 grader, och säkert halt på kvällen.. så nu vilar vi en kväll innan vi åker ner till Gåsbu, där blir det träning av slädisarna.. som börjar bli lite rastlösa, men dom har haft gott av vilan tror jag :)

Har inte tillgång till internet där nere... iaf inte varje dag, så nu blir det nog lugnt här i bloggen några dagar.. hoppas dom har internet på hotellet vi ska bo på under VM..

1 kommentar:

  1. Tv-dosa kanske? Kan dock sluta illa, min förra tv-dosa överlevde inte när Rask bestämde sig för att hämta den när jag inte var hemma ;p

    Hon låter som en härlig dam, övertrött eller inte :) Lycka till på VM:et!

    SvaraRadera