måndag 28 mars 2011

hi there!





ups...så blev det tyst i bloggen igen... Här kommer iaf några rader från oss...


Livet rullar på i turbofart, VM får bli om 4 år, och jag åkte ner på Vindelälvsdraget för att köra med "mitt" lag Hot Dogs, det är ju bara den roligaste tävlingen som finns, en liten del av mig var på vm, men rätt skönt att vara på draget i stället för hemma å tycka synd om sig själv :) Iaf så körde jag 3 av 4 dagar, hundarna var inte på topp, men sträckorna där är korta så det var perfekt för dom! Första sträckan var på 9 km, hundarna var chockade när vi kom i mål och det var slut.. men kul var det och fort sprang dom, vi vann ju den sträckan :) Dag 2 har ju "min" sträcka, en sträcka på 25 km, som jag har kört rätt många gånger och verkligen gillar, tunga spår, men hundarna kämpade, och vi vann faktiskt den sträckan oxå!! Dag 3 var det riktigt varmt, 18 km, och en felkörning gjorde att jag kom tvåa på den sträckan, 15 sekunder efter vinnaren.. så helt klart godkänd!! 30 lag är med, och vårat lag vann faktiskt hela draget!!!! Kul!

Väl hemma är det inkörning av valpar, en vanlig och rolig vårsyssla! Alla 3 går riktigt bra och det ser lovande ut :)

Bussen är nu på lagning och snart har vi en hel och fin buss, tungt att ta ur alla grejer ur den.. hoppas vi hinner få den efter 2 veckor som dom säger, så man kan åka till fjälls å njuta lite :)

Var ute med Jason, Sonic & Takida på sjön i morse, med kameran, och vilken clown hon är, full fart hela tiden!


Hon hänger ju gärna i dom stora, tur att dom har päls :)


Jag kan faktiskt sitta still oxå....i nån sekund ;) Hmm, inte sitt, ska jag ligga då??hmm, inte ligg, men ligga platt då??Nähä, då gör jag väl nåt annat då.... Rejsa lite med Sonic då :)Fågel?jaa... Försöker fota Jason.. kolla clownen i bakgrunden :)

Nå, det var allt för den här gången.. :)





1 kommentar:

  1. Grattis igen! Blev väldigt inspirerad av att vara med något år, synd att jag är som en fisk på torra land när man sätter skidor på mina fötter :)Hon är så söt Takida! Stackars dom stora hundarna, fungera som tuggleksak kanske inte är super roligt?

    SvaraRadera