fredag 14 januari 2011

Action...


......blir det ibland när man tränar hundarna.. igår drog jag iväg med mitt 10 spann, kontrollen är inte full under dom första km på våra spår, men det brukar då gå bra.. igår tappade Koloss halsbandet just när jag startade från gården, och efter en km hittade jag ett träd nära spåret som kan kunde sätta ankaret i... gick fram till Koloss som gick i andra paret bakifrån, och innan jag fick på halsbandet gjorde hundarna ett ryck, trädet vek sig o hundarna drog.. jag tog tag i stamlinan, o släpade efter....handskarna låg kvar på spåret, kläderna åkte upp så snön tog sig in under det mesta... kallt, men det ska mycket till innan man släpper spannet, bara att hänga kvar, och försöka få stopp.. dom stannade till ibland, men så fort man rör sig så drar dom iväg igen.. fick jobba mig bak efter linan, hundarna trampade på mig, och händerna värkte.. tog mig släpandes bak till släden, upp på den, och fick tag i ankaret som släpade med, men åt fel håll.. satt fast det i backen och fick stopp... pust! Händerna var sååå kalla, hade ingen känsel i dom.. fick stå ett tag för att få lite värme i dom innan jag ringde Jesper, han var i Jukkas och kunde komma till isvägen med nya handskar åt mig :)

Så det blev att köra två km till utan handskar, men när händerna väl började bli varma blev dom konstigt nog supervarma.. så det gick bra.. Resten av turen gick utan problem :)

Idag är jag rätt mör i kroppen, ett finger är svullet o riktigt ont, brännmärken i händerna efter linan, men annars bra :) Hjälmen var på, och det var nog bra det!

Idag var det för kallt att köra...-29 när jag kom från jobbet, nu är det -33... :(


Igår kväll var det hundpromenad på bruksis, tog med mig Takida för lite ensam tid, hon behöver verkligen den tiden, med okända hundar och folk, så det blir det mer av! Hon är en väldigt tuff tjej, och beter sig lite dåligt ibland, utfall mot andra hundar, men hon är superlätt att bryta så jag är inte orolig, det blir nog bra :) Vi tränar mest här hemma inne, men ska försöka börja ute oxå, bara det blir lite varmare..


Jason haltar, och ser inte alls bra ut nu... riktigt jobbigt tycker jag.. vi får se hur det utvecklas, han ska få vila några dagar.. annars får vi kontakta Strömsholm igen o se om det är dags för operation.. första gången han haltar och visar nåt, men det beror nog mest troligt på ryggen... han är iaf pigg o glad annars..


Nu blir det lite mys i soffan, sen sova några timmar :)

1 kommentar:

  1. Det minsta man kan säga om ditt liv, är att det är innehållslöst ,-)
    Känner igen tankar och känslor kring rygghundars hälta, men positivt iaf att Strömsholm rekommenderar op!
    Är du på väg till Narvik nå´t?
    Narvik Hundeklubb köper mina rallyskylthållare och skulle behöva ngn som kan ta med dom...

    SvaraRadera