fredag 3 december 2010

Nu drar det igång....


....på allvar! Utbildning på Icehotel i veckan, i morgon är det aktivitetsdag, jag ska guida ett gäng personal på Esrange, sen på Söndag och hela veckan har jag fullt upp med långa dagar.. Vintersäsongen är igång...o snart är den över...!

Våran bil går det trögt med, försäkringsbolaget ska skicka en besiktnings gubbe som ska besikta skadorna, verkar inte finnas nån sån här uppe i Kiruna, så en kar från Luleå ska komma upp, pratade med honom, och det lät inte som att han hade tid innan jul iaf.. hmm... man får väl åka ner till Luleå då, om det går snabbare, känns som att det kommer ta halva vintern innan allt är klart! HOPPAS dom kan laga den... men det låter inte så lovande.. Plåten på sidan är det en stor spricka i, långt upp på bilen, är lite orolig att det ska komma in fukt där, och göra fukt skada på isolering och väggar där inne.. inte bra!
Igår var jag å körde hundarna efter jobbet, första gång med pannlampa denna vinter, en härlig känsla! Spåren var mjuka å lösa, och det var 1 plusgrad, så dom fick jobba rätt hårt, men dom matar på riktigt bra! Ska köra dom längre under helgen..

Var ledig idag, det fick jag veta när jag hoppade in i bilen i morse för att åka på jobb, en trevlig överraskning! Tempraturen har varit kring -5 grader, så jag passade på att gå en kort promenad med hundarna och Takida, vill inte gå ute med henne när det är så kallt, när hon inte är van, är så lätt att dom åker på uvi.. Hon gillade iaf att springa med dom stora vovvarna, men den djupa snön som dom vuxna sprang i var liiiite för djup, så hon höll sig mest på vägen å spåret :)

Nu har dom tuggat tuggben, och haft fredagsmys :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar