torsdag 25 november 2010

valpresa

Får väl passa på att blogga lite nu när jag väntar på en hyrbil som ska ta mig hem, just nu befinner jag mig på kallax i Luleå...Takida sover bredvid mig..
Resan började i måndags, tåg till Narvik där det blev supergod middag (fårikål) o trevligt sällskap, lite hundträning på kvällen, sen dags att sova.. Tisdag blev det flygbuss till evenes, o flyg till Oslo, där jag hade 6 timmars väntan, så då tog jag tåget ut till min bror o sen körde han mig runt så fick jag säga hej till familjen, lite stress men det gick :-)
Sen flygresan till Amsterdam, nervöst att åka själv, o inte riktigt veta hur dom som ska möta mig ser ut.. När vi landade o jag kom ut i flygplatsen, som inte är liten, hittade jag ingen som sökte mig...stod där ett tag, sen började jag gå mot utgången, då kom dom med Takida o valpen dom ska behålla, å vilka valpar!! Inte mycket som kunde skrämma dom.. Så tuffa å framåt, Takida ville vara först o kämpade hela tiden för att komma före syrran, riktigt nöjd med det jag såg :-) en rätt lång bilresa till Takida uppfödare, o klockan var mycket så det blev sängen snabbt.. I går var det dags att träffa dom vuxna hundarna o vilken flock, underbara härliga glada aussies!!! fick träffa flera aussies o jag är imponerad, riktigt bra aussies finns det där nere!! valparna fick en strandpromenad, o sen kom resten av kullen, en härlig tuff framåt kull!!
Idag var det dags att säga hejdå... Lite nervöst att flyga med en valp, men vilken stjärna hon är, cool i alla situationer, lugn under flygresa, även om ljudnivån i flyget till Luleå var olidlig... Busig som få är hon o snö var en rolig grej!! Längtar hem till dom andra vovvarna o det blir spännande å komma hem med Takida :-) bilder kommer i morgon....eller nej..våran väska kom aldrig fram till Luleå..kameran är där..så när väskan kommer hem får ni bilder..
Published with Blogger-droid v1.6.5

5 kommentarer:

  1. Låter som en toppen tjej du fått hem! Grattis antar jag är lämpligt =)

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot bilder! Välkommen hem!

    SvaraRadera
  3. <välkommen hem och du verkar ha fått en ny stjärna:-) Lycka till med henne och bilderna hoppas vi landar snart ;-) Den som väntar på nåt gott...:-)

    SvaraRadera
  4. ska bli spännande att höra mer och se bilder ;)

    SvaraRadera
  5. Vi gleder oss masse til å treffe stjerna etterhvert!! Tror vi må ha ei treningssamling snart!!!! Klem fra Margareth

    SvaraRadera