söndag 28 november 2010

Takida


Dagarna rullar på och är fulla av aktiviteter :) Takida är en underbar valp på alla sätt, hon är riktigt tuff, och vi får se mer av det varje dag nu, full fart och inte rädd för nåt! En väldigt trygg valp är hon! Just nu kampar hon med Jason, hon låter som en symaskin, och ger sig inte :) Hon har en stor kamplust och det älskar jag!!
Hon äter bra, och har inga problem med nya ställen! Det blir korta turer ute, då det är lite kallt för henne än, vill ju inte att hon ska bli sjuk...
Igår åkte vi upp till Abisko på julbord, Takida var så klart med, tillsammans med Jason & Rask. Hon fick kolla runt där och busa på, nyfiken och kollar in varje hörn, under sängarna och soffor, och allt ska kollas! Efter lite bus och mys fick hon vara på rummet med Jason & Rask, helt tyst är hon och hon somnade nog ganska fort. Vi åt ett underbart julbord på Abisko Mountain Lodge, och när maten var på rätt ställe fick hon komma ut en sväng.. Med massa folk, och trubadur som spelade, inga problem för tjejen, det var fullt bus :) Hon är inte så brydd i folk, och det gillar jag verkligen! Hon är absolut inte rädd, men bryr sig inte i folk, dom får gärna klia henne o prata med henne, men hon vill gärna leka vidare snabbt, hur skönt som helst :) Efter lite bus somnade hon, som bara en valp kan göra... Jag gillar verkligen min nya vappis :)
Just ja.. en annan grej som har hänt, i Fredags när jag var på stan för att hämta lite hundmat, på väg hem, krockade jag med bilen.. Takida och Jason var i buren där bak.. en idiot kom körandes från höger, fort gick det, och han hann inte stanna.. så han körde rakt in i mig, först fram på högersidan, sen snurrade jag ett halvt varv och in i hans bil igen, så höger sidan bak fick sig oxå en smäll... jäklar vad arg jag var!! Kollade först hundarna så dom verkade ok, då bilen hade smällt i just där dom satt.. men dom verkade ok, dom skakade lite men lugnade sig snabbt, vågade inte ta ut dom då det var rätt mycket trafik och mycket glas på vägen.. Det går att köra bilen, så jag åkte hem, men den ser inte så bra ut.. hoppas verkligen dom kan fixa den snabbt.. är liiiite orolig att dom ska tycka att det är för dyrt att fixa den, så vi får det den är värd.. och det brukar inte vara mycket när det är från försäkrningsbolag.. Fn oxå, är rätt beroende av våran bil just nu, då träningen av slädhundarna inte görs hemifrån, och snart drar tävlingarna igång.. har en hyrbil just nu, och ska lämna in våran i morgon... så håll era tummar att den ska gå att fixa!!!
Nu ska hundarna få mat, sen blir det studiecirkel och ridhusträning i kväll :)

1 kommentar:

  1. Kul att det går bra me lilla bebis :)

    Hoppas det löser sig med bilen. Ses i kväll!

    SvaraRadera