måndag 22 november 2010

Norrbottens vackraste hund.....


.....blev en siberian husky, jättefin var den, en sån man ser i filmer... Sonic blev först BIR, det var 4 vuxna aussies o en valp som ställdes, 3 hanar, roligt när det är fler.. Sonic skötte sig superfint, han blev liiite skärrade efter att en briard flög in i ringen och hoppade på Sonic medans vi stod uppställda o väntade på våran tur.. fattar inte varför man sitter just utanför ringen om man har en aggressiv hund, känner igen hunden från andra utställningar, och alltid samma grej, hon sitter med den just utanför ringen, och den gör utfall när hundar springer förbi inne i ringen... jag sa nog några inte så väl utvalda ord, och hon flyttade den iaf en meter....

Nåja, Sonic vart iaf BIR, och sedan var det gruppfinalen, där han blev Gruppvinnare!!! Han vann en finalbiljett med tre rätters middag.. Finalen gick på kvällen efter middagen, och var en matchshow, två lottade hundar möter varandra, och en går vidare.. Vi åt och sen var det dags.. det var tre domare som valde, Sonic mötte en liten hårig vovve och den vann med 2-1, dom två damerna från lettland ville ha den vidare och den svenska domaren ville ha Sonic vidare.. men vi åke iaf ut, och fick åka hem.. Det var rätt skoj, man fick gå upp på en scen och ställa upp vovvarna.. Sen var det bara att rulla dom nästan 40 milen hem.. väldigt lite trafik, men massa älgar och renar i farten.. nära ögat några gånger, men vi tog oss hem utan att skada nåt djur :)

Nu är min väska packad, hoppas alla grejer är med.. Idag går tåget till Narvik, i morgon flyger jag ner till Oslo, väntar 6 timmar där innan jag flyger vidare till Amsterdam och får träffa min nya stjärna!!! Längtar så! Stannar där nere tills på Torsdag, sen åker vi hem....till kylan, för det ska bli RIKTIGT kallt i veckan :(
Nä, nu ska hundarna köras, skriver mer när jag kommer hem på Torsdag :)

1 kommentar:

  1. Grattis!! :D Lycka till med hämtandet av den nya stjärnan!

    SvaraRadera