måndag 8 november 2010

Takida...





Får jag presentera Takida, min nya tjej :) Hennes stamtavlenamn är "Young and Restless Rough Eagle" hon är född 15 september, och kommer ifrån Holland :) Det har varit och är en spännande tid nu innan jag åker ner å hämtar henne, men om 2 veckor reser jag ner, och tar med henne hem till Kiruna..

Hennes pappa är en hane som heter Mistrettas Shadow Hawk, han är född 1992, och gick bort nån gång under 2000 talet. Karin, Takidas uppfödare importerade sperma från Hawk och inseminerade hennes tik Wyndanwood Inkberry Holly, hon fick 4 valpar. Jag har fått äran att köpa en tik från denna kull, en chans jag inte kan tacka nej till.
Lilla Takida är minst i kullen, och förhoppningsvis kommer hon bli en riktigt bra brukshund!
Jag ser verkligen fram emot att få en valp att träna från början med, och jag har stora förhoppningar på min nya stjärna!! :)
Idag är det en riktig vinterdag här, har haft -27 grader på natten, var -26 när vi klev upp, och nu är det "bara" - 20 :) Härlig vacker vinterdag!!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer! Herlig lite frøken! :-) Gleder meg til å få hilse på henne!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint namn ! Å så söt hon är lillpluttan!

    SvaraRadera
  3. Hon är ju så fin! :D Ska bli spännande att följa er ;p

    SvaraRadera
  4. Såå herlig hun er!! Gratulere såå masse. Det blir artig å følge med dere. :) Vi kommer opp til Kiruna den 18 og vær der til 24 nov om vi har fått strøm. så vi ikke frys ihjel! Kanskje vi sees før du drar ned å henter lille Takida. :) Klem

    SvaraRadera
  5. Så kul och spännande med en valp :-) Ser fram emot att träffa henne i ...sökskogen; kanske?

    SvaraRadera