söndag 7 november 2010

LYCKA!!


Lycka är.... nöjda hundar!

Det är svårt för en som inte håller på med hundar att förstå den lycka man känner inom sig efter ett lyckat träningspass, som kan vara ett lyckat spår, sökpass eller uppletande, ett lyckat lydnadspass, eller som i mitt fall idag, ett lyckat träningspass på släden..

Även om det är 5 timmar sen jag selade av hundarna och slutade träningsrundan så känner man sig fortfarande såååå glad o lycklig inombords..

Det har snöat i två dygn, vi har nog fått kring 25 cm nysnö, riktigt puder.. så nu har vi nog närmare en halv meter!! LYCKA!!
Nåja, tillbaks till träningspasset.. vägen jag kör in på var inte plogad.. körde en bit men bestämde mig för att starta där i stället för att chansa å köra längre in.. var drygt 2 km till vägen jag brukar köra på, den är inte plogad i vinter å bara körd med skoter, så den är perfekt att köra släde efter..

Vi drog iväg efter vägen och hundarna var riktigt taggade i snön.. Peak & Iroz fick leda gänget och trampa upp spåret, och vad spannet matade på, helt sjukt.. fick stå med fötterna på mattan för att hålla ner dom.. KUL!!

Ut till vändplanen och vända, sen tillbaks.. men samma attityd, dom är såååå motiverade!!! Massa nysnö o lösa spår gör inget, dom taggar bara igång mer!!

Fanns ingen antydan att stanna där vi brukar starta ifrån, dom matade på hela vägen tillbaks till bilen... 4 km längre än vad tidigare distansen har varit på, helt sjukt!!! Förra året stod jag på släden första gången i slutet på November, nu har vi kört släde i drygt en vecka, och distansen idag var 20 km!! Hur pigga som helst vid bilen och känns som att dom lätt hade klarat en mil till!

Det mina vänner, är LYCKA!!!

Nu blir det en lugn söndagskväll :)

2 kommentarer: