onsdag 17 november 2010

Ännu mera kyla...


....kallt kallt kallt.. redan... halvvägs in i November, då brukar vi ha fått lite snö, som sedan har regnat bort och ersatts av blankis, så hundarna får vila av den anledningen, nu är det kallt, riktigt kallt ute, och jag vill ju helst inte köra när det är för kallt.. med risk att få sjuka hundar, halsproblem kan säkert lätt komma, kan alltid klä på dom så dom är varma, men den kalla luften åker ju rakt ner i hundens hals o lungar, och det känns inte så bra.. mesigt? ja, jag vet inte, men inte en risk jag vågar ta.. jag hade aldrig kört ett hårt träningspass med mig själv i kylan....

Solen skiner iaf en kort stund nu, snart försvinner den och kommer tillbaks i Februari... får hoppas den orkar värma upp luften lite så kan jag träna senare idag..

Har köpt nån typ av plast skiva som jag ska göra luckor till kojorna av, så får vi se om det fungerar :)

Ringde jordbruksverket, och tillståndet att ta in Takida till Sverige är på väg med posten nu, så jag hinner få det innan jag åker, och på Måndag börjar min resa mot Holland :) Sååå spännande!! Hemresan på Torsdagen blir intressant, med en 10 veckors valp på flyget, måste försöka trötta ut henne innan, inte roligt om hon lever rövare hela resan :)
Frågade samtidigt på jordbruksverket om det går att söka dispans för en tävling i Finland till vintern, har ju rabies vaccinerade hundar, men har inte tagit blodprov än, och det känns som en tråkigt kostnad för en tävling, då reglerna förhoppningsvis ändras 1 januari 2012, blodprovet försvinner då.. dom sa att det går alltid att söka, men man får alldrig tillstånd... så då är det bara att ta blodprov, eller skita i tävlingen...

- 24 grader nu, det blir varmare... :) Sonic måste badas nån dag, Luleå till helgen, på en inofficiell utställning, jag brukar inte åka så långt på inoffar, men denna kallas Norrbottens vackraste hund, och det är lite annorlunda än en vanlig, så det kan vara skoj att vara med... 4 vuxna aussies anmälda och en valp, Skoj!

Oj vad vackert det är ute nu, solen lyser på trädtopparna..
Ha en underbar dag!!

1 kommentar:

  1. Spännande! Nu börjar det bli nära! :D Ni får komma hit och träna här ligger tempen stadigt över -15 =)

    SvaraRadera