måndag 15 november 2010

Hej å hopp....






....här
kommer ännu ett inlägg, är ju några dagar sen jag bloggade senast :) Men dagarna har för få timmar för allt man vill hinna med..
Ännu en helg hemma, oj vad skönt!! Tränat hundar och skottat snö... ja, det har kommit mera snö, men nu har det inte snöat på nån dag :) Men då kommer kylan.. - 25 grader ute just nu.. brrr..

I går hade vi första träningen i ridhuset, och jag tränade lite med grabbarna, riktigt skönt att ha nåt varmt ställe att träna på, och det var riktigt många där, så bra med störning, perfekt! Dom skötte sig bra :)

Hade närkontakt med en älg på Lördagen slädträning, den korsade spåret 5 meter framför hundarna, man blir lite skakig då.. stannade snabbt ifall det var fler på gång över, men det kom då ingen.. väldigt mycket ren efter vägen där vi kör, men det är inga problem :) Idag startade jag 2 km innan den vägen jag kör på, så första och sista biten blev på en plogad väg...o hej vad det gick, hade noll kontroll och hjälpte inte att stå på bromsen, full fart :) När vi kom in på skoterspåret fick man kontroll igen, i 16 km, sen dom sista två tillbaks på vägen, oj vad dom gick, gick nästan lika snabbt ut som in, riktigt roligt!! Men kallt... var väl -22 när vi körde, liiite för kallt tycker jag, men det gick bra, hade täcken på alla hundarna... fast jag ska nog plocka fram mina sorel skor, för oj vad mina fötter var kalla.. Men hundarna går riktigt bra, och blir spännande å öka distansen mer när det blir några grader varmare... om det nu blir det..

Om 1 vecka åker jag söderut och hämtar hem min lilla tjej, oj vad spännande!!!!

I går var jag ute och försökte fånga solen och ta några bilder, den är inte uppe länge nu, och strax försvinner den några veckor... :( Mörkt och kallt, men så härligt när den kommer tillbaks!!!

Nu blir det glögg o årets första lussebullar!!!

1 kommentar:

  1. Fina bilder på grabbarna! Vad spännande är det bara en vecka kvar? Vart ska du hämta henne? Ända från uppfödaren? =)

    SvaraRadera