tisdag 10 augusti 2010

mörkret kommer....


.....sakta med säkert, nu börjar det bli lite småmörkt ute på sena kvällen, mysigt tycker jag det är nu i början iaf.. men snart är det jobbigt, och mörkt dygnet runt.. ja,ja, snart är det vår igen oxå ;)

Idag började jag dagen med lite lydnadsträning i Jukkas, det gick rätt så bra, men Sonic är riktigt seg om dagen, det han kan gör han med full fart och rätt attityd, men det är svårt att få fart på vissa saker.. vi får jobba på det!

Sen åkte jag tillbaks till Jukkas på kvällen, då dom hade gått ut med att det skulle vara träningstävling där kl 19..... trist bara att det inte fanns nån där, och den ena människan som var kvar där med hundar verkade ha tränat klart när jag kom.. så ingen träningstävling såg jag till.. ja,ja, jag fick iaf tränat lite mer, och Gina fick hopp, och apport, gick rätt bra, men hon tappar fokus snabbt, inte så att hon störs av nåt annat, eller andra hundar, men när vi håller på med nåt, måste hon ibland ta ett varv och bara nosa av sig.. hon orkar nog inte tänka så mycket ;) Mera klickerträning så får hon nog upp uthålligheten :) Rumpan svänger hon iaf runt utan problem nu, och då är det bara possitionen kvar..

Sonic fick kampa och leka mycket, köra lite extern belöning för att få upp fart och lite mera fart...

Hade tänkt köra rallylydnad med Jason, men det fanns ingen som tränade det idag, och jag har ju inte gjort det så mycket..

Nu är bussen städad och i morgon åker vi en sväng till Norge, Finnsnes, lilla Jussi ska få åka hem och vi ska passa på att hälsa på Jussis familj några dagar, blir nog lite hundträning oxå :) Så nu blir det nog ingen blogg på några dagar :) Fredag kommer vi hem igen.....

1 kommentar:

  1. Träningstävling vore kul någon dag? =) Ha så kul i Norge (men håll gärna lite tummar för oss i helgen, vi kan nog behöva det) =)

    SvaraRadera