torsdag 8 juli 2010

Åka, eller inte åka.....


....är just nu den stora frågan... Det är roligt att tävla, men med dom två förra tävlingarna i bakhuvudet känns det tungt att köra drygt 50 mil en väg.. det kan fungera, han kan spåra, men han kan oxå strula till det.... Jäkligt svårt att bestämma sig!!

Han fick iaf ett spår idag med en ny spårläggare, som han tog riktigt bra, han går sakta och jobbade bra, tappade en gång, men hittar tillbaks.. dock missade han tre pinnar... Men annars är jag riktigt nöjd med spåret och vi är helt klart på rätt väg, han vågar mer i spåret nu, och söker sig rätt när han har tappat, det börjar bli han som leder mig och inte jag som hjälper honom. Men han behöver helt klart mera rutin och motivation i spåret.. spåret idag tog 20 minuter, vet inte riktigt hur långt det var, men det känns oroligt med tiden oxå, klarar vi 1 km på 25 minuter?? Nå, jag har ju några timmar på mig att besluta om jag ska åka eller inte....

På Söndag är det utställning i Gällivare, så söderut åker jag i vilket fall som helst, får bara se hur många mil ;)

Jason fick agility träning, och han älskar det!! Vi har mest kul, och jag har lite svårt att ta det seriöst, det blir mest lek.. men han är rätt duktig! Jenny gick med honom och då såg det rätt bra ut ;)

Nu rinner regnet från himlen igen... hoppas det lugnar sig, hade tänkt mig ut i skogen å spåra med Gina, sen börja jobba på hennes bakdelskontroll :) Ska försöka hitta en lagom kloss att träna det på, en som hon inte kan dra iväg med, hon vill ju så mycket när vi tränar, o snabbt ska det gå :) Vi ska nog börja och träna in backa, då får hon jobba med bakdelen..

Sen måste ju Gina och Sonic badas oxå... men det kanske får bli i morgon, annars hinner dom bli skitiga igen :)

Nu ropar jordgubbarna på mig, gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar