söndag 27 april 2014

Uppgång!

Den här veckan har varit en riktigt bra vecka! Fina lydnadspass med T & T, spårat för första gång i år, bakluckan på bilen som har varit trasig är fixad, så nu behöver den inte hoppa upp i varje gupp, flocken har fått en ny medlem, Ebbott!

I fredags, på morgonen, fick jag ett samtal från Arne på Aramis Trading, de har tagit in Profine till Sverige som jag har matat med i flera år, men nu hade de sålt till ett stort grossist företag, som bland annat gör att man kan köpa detta kanonfoder via animal och få det levererat på dörren vart man än bor i landet. Men lite oroligt har det varit, det kostar att hålla drygt 20 hundar mätta varje dag, och vad som skulle hända med Profine och vad det kom att kosta var inte säkert. Men då ringer Arne mig i fredags med bra nyheter! Vi kommer att få mata med Profine även i framtiden och det är jag så tacksam över!!
Genom åren har vi testat många olika foder, bland de dyra märkena och de billigare, och Profine är helt ärligt det bästa vi testat! Hundarna håller sitt hull även under den extremt tuffa vintern där tävlingar och träningar, plus kyla tär hårt på de. De har hållit sig friska hela vintern, inte ens en liten magsjuka har de haft, och det brukar man oftast få med sig från nån tävling.. De är fina i pälsen och tassar, och de äter med bra matlust! Så är ni ute efter ett bra foder som fungerar för hårt arbetande hundar, testa Profine!

Jag är glad över att få med mig Profine på våran VM satsning!! Vi har även med oss Svenska Djurapoteket.

Så helt klart en bra vecka :)

Nu ser jag fram emot nästa vecka, då väntas kennel läger i Finland hos Ardiente kennel, Turbos uppfödare! Det ska bli så roligt att träffa hans syskon, och flera andra släktningar, ja en massa Aussies, kan väl inte bli så mycket bättre än så?

Just ja, valpplaneringen med Takida går bra, som det ser ut har jag hittat en ny hane åt henne, och mest troligt kommer hon att paras när hon börjar löpa :)

Föret här nere är borta, dock är det väldigt fint att åka skidor på isarna. Hundarna får springa lösa och leka, och vi hoppas på en fjälltur om nån vecka!

Nu hoppas jag nästa vecka också blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar