torsdag 15 september 2011

Barmarkstävling & Klubbmästerskap

Så nu har jag en hel del att uppdatera om, tack vara min duktiga valpköpare Jenny,( http://undertaket.wordpress.com/ ) som tävlar mycket med Multi just nu! Dom är ett SUPER team, som passar såååå bra ihop!!!

Så vi börjar med dom! I helgen som var, var dom i Piteå och tävlade agility & hopp. Det slutade med nån disk, men oxå en klass seger och pinne i hoppklass!! Här kommer en film på deras härliga lopp!





I går var det dags för klubbmästerskap på brukshundklubben, och det var sååå roligt, då det var så många startande. Vi var uppe i 20 startande, men pga sjukdom och dåligt väder blev det några avhopp just innan, men det var 16 duktiga ekipage som trotsade regnet och kämpade på, så KUL!!! Klasserna var 1-3, men inte riktigt som på tävling. Det var lika många moment i varje klass (6 moment) och "samma" moment i varje klass, förutom att dom blir svårare.. Samma koffisient och samma totalsumma på alla klasser. Det korades endast en Klubbmästere, och det var ett väldigt bra och roligt sätt att ha ett KM!

Klubbmästaren 2011 blev Jenny & Multi, dom gjorde ett strålande jobb på plan, och det såg skitsnyggt ut, jag smög nämligen dit för att kika, även om jag fått order om att gömma mig :) Dom startade i klass 2, och 3, så dom blev total 1a & 2a!!


Klass 1 såg ut som på tävling, men utan tandvisning och läggande under gång.
Jag startade Takida i den klassen, det var 7 startande och vi blev bäst i klass 1!!!!
Sonic startade i klass 2, men var på en helt annan planet.. nollade hoppet gjorde vi oxå, så vi hamnade på en total 6e plats...


Men Takida "vann" inte bara klass 1, hon blev TOTAL 3a!!!! Bara slagna av Jenny & Multi, men det bjuder vi på;) Snacka stolt av min lilla bebis! Men tanke på hur lite vi har tränat hela moment så är jag imponerad av henne!!


Så man kan säga att det gick riktigt bra för CoWorker`s kennel på klubbmästerskapet, och att det är aussie man ska ha ;)

Slädhundklubben hade barmarkstävling i Lördags, och ja, det regnade, som det har gjort hela denna höst! Jag körde 8 spann vagn, och var ensam i min klass, så jag kan ju säga att jag vann klassen ;) och kom sist ;) Vi körde 5 km, och hundarna sprang riktigt bra! Klubbens första barmarkstävling, och lite strul med tiderna, men jag hoppas på fler och med fler startande!!
Annars rullar träningen på bra med dom, och det är nu 10 som är i träning inför vintern. Vi kör 10 km nu, och väntar på kallare väder.. Denna höst har varit väldigt varm och fuktig...





1 kommentar:

  1. Allt för att du ska uppdatera bloggen ;p
    Din bebis var sjukt duktig! Nästa år får jag och Multi nog rejäla problem :)

    SvaraRadera