onsdag 25 maj 2011

Jason kan man lita på!



Verkligen, han gör inte nåt han inte får den hunden :) Jesper var orolig i morse när han lämnade sin pizza bit på bordet (Ja, han åt pizza till frukost) Jason kollade på den, och nosade lite i luften, varpå Jesper säger åt honom på ett snällt sätt att låta hans frukost vara.. Och jag säger direkt att du behöver inte säga åt Jason, han tar inte grejer från bordet!



Jaha, det tror du det, ska vi slå vad? Om Jason är ensam hemma och det ligger nåt på bordet, då kommer han nog garanterat att ta det, eller?... Nja, jag försöker ju skydda Jason som den pärlan han är, och säger att han skulle minsan ALDRIG sno nåt från bordet, även om han var ensam hemma!!!



Några timmar senare åker vi på stan, och Jesper tycker att vi ska testa Jason.. Så jag lägger en hel korv på bordet.. lite osäker blir man ju, och jag tänkte innerst inne att han kommer nog ta den.. Vi lämnar huset, kollar in genom rutan, Jason sträcker sig fram över bordet, nosar på korven, hoppar upp i soffan och kollar ut genom fönstret på andra sidan huset (han ser inte oss)... så nån timma senare när vi kommer hem är det lite nervöst, och jag tror nog att korven är borta, men inte det inte. Han har lämnat den!!! Så som belöning fick han äta upp den, och husse var imponerad!



Han är ju bara bäst i världen min blåa kille!!!



2 kommentarer:

  1. Naaw va gullig Jason är! han är bäst! <3 :D

    Sanna :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste nog göra en test med världens bästa Malli men att låta korven vara njaaaaaaaaa jag tror inte att hon klarar det. Jason är nog unik i det fallet.

    SvaraRadera