måndag 25 april 2011

Miljöträning..



.. igår efter att jag kom från fjälls väntade en rätt aktiv liten tjej på mig, grabbarna tar det ju lugnt när det inte händer nåt, iaf när dom har fått jobba mycket dagen innan.. men det är klart, går det fler dagar utan nån aktivering så börjar ju dom oxå.. men Takida, hon är rätt aktiv av sig :) Jag gillar ju det, men vi måste nog jobba lite för att hitta hennes av knapp när den behövs ;) Jag förstår henne igår, hon hade varit i hundgården hela dagen med grabbarna, och en promenad räcker inte för henne.. lite får jag väl skylla mig själv som har jobba så mycket med henne.. mycket vill ha mer ;)



Körde lite godis sök med henne inne, och mutade henne med en tuggis :)



Idag åkte jag upp på stan och tränade lite lydnad innan kursen.. första stan träningen för Takida, och hon slutar aldrig imponera på mig! Vilket fokus det är i den tjejen!



Fick till och med två skick till musmattan på 15 meters håll med galopp, sen gav vi oss med det o körde annat. Riktigt kul att träna med henne!! Medans vi höll på kom det några grabbar i en bil och började göra "donuts" just bakom Takida, men hon brydde sig inte alls, skönt, blev lite orolig att hon skulle reagera då det tjöt i däcken... men icket :) Körde lite söka vänster sida under gång, och sakta gående mot godis skål..






Sonic fick oxå jobba, och han var superladdad, gick nästan på klorna.. kul!! Linförighet, framförgående och fjärr fick han jobba med, rätt kul kille att hålla på med det där, han vill såååå mycket :) Nu ska vi träna för en start i lägre klass igen, i morgon blir det ett kortare spår på honom där vi hittar barmark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar