lördag 25 september 2010

dags att.....



......blogga lite igen kanske :) Är ju ett tag sen senast, eller en vecka närmare bestämt tror jag det är..


Jenny & Multi (Coworker`s Rollin thunder) har nu börjat ta sig fram på agility banan, förra helgen fick dom med sig en pinne i agility och en pinne i hopp, nu är ni på gång!!! Riktigt skoj att dom börjar hitta varandra och göra fina resultat!!


Träningen av slädhundarna är i full gång, hoppas på lite kallare väder snart, men med badstopp går det bra, dom springer på riktigt bra!!!


Idag har jag tävlat lydnad med Sonic, klass två är vi i.. Hade väl inga större förhoppningar då vi inte har lagt så mycket energi på lydnaden den senaste tiden, mest på spåret och bruksmomenten, även om vissa är dom samma, så gillar jag brukset mer :) Men på hemmaplan var det ju självklart att vi skulle starta..

Hade en ganska jobbig natt till idag, vi har fem höglöpande tikar, och ett gäng som är på väg in i höglöpet, superbra när alla löper samtidigt.. men inte när det krockar med tävling.. Sonic som nu har fått smaka på tikar, han parade en tik i Finland, där det tyvärr inte blev några valpar.. han är lite väl intresserad av dom.... så han har vandrat runt här inne hela natten, har nog sagt åt han tusen gånger.. han ligger nån minut, sen upp igen... svårt att vila... så det var en rätt trött Sonic jag hade med mig på plan idag.. men jag får väl vara glad att han hade lite kontakt med mig iaf ;)

Nåja, vi slutade på "hela" 165 poäng, ett första pris, och segrare i klass 2 :) Jippie!!!! Ganska mycket slarv som drar ner poängen, men det vet jag om, och vi har nåt att jobba på :) Tappar 8 poäng på platsliggningen för att han sätter sig när jag kommer tillbaks.. helt mitt fel då jag inte har tränat på det.. i brukset är det ju slut när tiden är ute :) Men vi fick iaf ett första pris, det är det viktiga ;) Vi har tävling i morgon oxå, vi tar det som träning och startar tvåan igen :)

Nu får han ligga i en bur (ja,jag vet att hundar inte får vara i bur längre än en kort stund) han slocknade direkt jag stängde dörren, och ligger med benen i luften och sover... jobbigt att försöka charma alla tjejer.. hoppas han är lite mer utvilad i morgon :)
Sen vill jag gratta Jasons kullbror ELMER som idag blev distriktsmästare i Sök, med CERT, ett cert kvar sen är dom brukschampions i Finland!! Vilken kull!! Elmer bor ihop med sin och Jasons bror RED som redan är sökchampion i Finland.. Elmer måste vänta tills nästa år med att ta sitt sista cert, sen är han oxå champion, Red har tävlat och placerat sig bra på finska mästerskapen i sök, helt underbara hundar!!! Verkligen en kanonkull Jason och hans syskon!!!
Nu ska vi ladda för morgondagen!

1 kommentar:

  1. Grattis till första priset! Tack för grattiset, tyvärr höll det inte idag då vi körde våra sämsta lopp hittills :p Och Uppdatera! =)

    SvaraRadera