fredag 20 augusti 2010

min hjälte...


....är Jason, oj vad han är speciell! Alla mina hundar är speciella på sina sätt, men Jason är nåt utom det vanliga... frågan om man kommer få en hund som honom igen..oj vad jag hade velat ha en valp efter honom!!

Jespers pappa ringde mig idag, dom var ute å plockade blåbär, Allan hade tappat sina glasögon och dom hade sökt länge utan att hitta dom, så då undrade han om Jason kunde komma å söka dom. Jag åkte dit, gjorde mina uppletande rutiner och skickade honom till skogs.. Visste på ett ungefär inom vilket område dom ev. var på så jag började skicka honom, han gick faktiskt riktigt fina raka skick, en båge och tillbaks till mig, så han sökte fint igenom området tills han hittade dom, han tog upp dom och kom med dom, vilken kille!! Det kanske inte var nån stor grej, då det är nåt vi tränar och tävlar, men alltid speciellt när det blir "skarpt läge" Var iaf en stolt matte som gav han korv :)

Slädisarna fick springa idag, och dom känns riktigt stärka.. brukar inte vara nåt problem att köra 12 spann med fyrhjulingen på hösten, men det här gänget är riktigt stärka.. Blir spännande å följa dom under hösten, halva gänget är ju åringar! Det var rätt så varmt idag när jag körde, kan ju inte köra så tidigt på morgonen eller sent på kvällen när man har grannar, så jag fick köra efter jobbet, men skönt när man har sjön, dom springer ner å badar så fort vi kommer hem.. men det måste nog bli kallare innan vi ökar distansen..

Jesper har varit å fiskat, så idag var det färsk harr på middagsbordet, gott!! Nu blir det lite blåbärspaj o en lugn kväll!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar