torsdag 5 augusti 2010

Ännu mera sök..


...Oj, vad skoj det var att träna sök idag, vi var hela 6 personer, som alla var insatta och fokuserade! Tror nog att alla var nöjda med träningen och hur vi jobbade ihop! KUL!!

Sonic fick först några skick flying, det gick rätt så bra, lite störd av folket som gick med på stigen, men kanonbra att träna på det när vi är nog med folk :) Han har bra sug ut till figgen, och nu var det nya figgar, men det var inga problem, dom klickar när han kommer ut, sen får han godis eller kamp, fungerar klockrent! Tror klickern är en trygghet för honom, har sett det i spåret oxå, när jag har klickat så blir han tryggare och mer säker i spårarbetet! Jag klickar han i spåret när jag vet att han går rätt och med näsan i spåret, han slutar inte jobba även om klicket kommer, den lilla svansen viftar till sen blir han ännu mer fokuserad på spåret, så det har fungerat riktigt bra på honom :)

Innan vi körde sök la jag ut ett 300 meters spår till Gina, och innan söket var klart hade det gått tre timmar.. hon tog upp spåret bra, och spårade en kort bit, sen blev det mest spring, hon skulle nog ha behövt springa av sig lite innan :) Tog av henne efter 50 meter, och bytte till Sonic, han fick göra ett uppsök av spåret från vägen och tog det bra, och spårade fint hela vägen! Han missade en pinne, men gick riktigt bra!

Gina fick ett färskare spår och det gick bra, får börja lägga på lite längre liggtid på hennes spår nu, och se till att hon har sprungit av sig :)

Jason fick söka, får passa på när man är nog med folk, så han fick fyra figgar, två där han fick löst påsläpp och godis hos figgen och två som han fick göra tävlingslikt.. på första figgen hade han den andra på samma sida i näsan, tror jag, han drog iaf ditåt när jag släppte honom, men han kom fint tillbaks när jag kallade tillbaks honom, sen gick han rakt och fint ut till första figgen, och rullmarkeringen skötte han snyggt hos alla fyra!!! Han är sååå duktig!!

Jenny var oxå där å tränade med lilla Multi (CW Rolling Thunder) och det gick STRÅLANDE!!! Kul att se hur hon har utvecklats i söket, nu är det full fart och fina skallmarkeringar!! Bra jobbat Jenny!!

Nu ska jag förbereda morgondagens massage lektion på rikslägret för juniorer som går i Kiruna nu, det är juniorer som håller på med draghundar.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att ni kör sök för fullt!! Kommer du på Aussielägret?

    SvaraRadera
  2. Tack men hon är en naturbegåvning den svarta =) Håller med om att det var riktigt roligt att köra igår, hoppas det blir lika många på måndag.

    SvaraRadera