onsdag 7 augusti 2013

Lägre status...

....ja, vi ska ju upp i lägre klass om drygt två veckor, jag och Takida... jag har ju varit där några gånger redan, men det blir första gången för Takida... och inte sista misstänker jag...

Körde igenom lydnaden idag, men en övertaggad rolig svart vovve, gick fin fint! Framförgående har vi väl aldrig tränat, men på framåt (som hon kan från framåtsändandet) så går hon fram.. så lite träning där, blir det nog fint :)
Krypet gick faktiskt över förväntan, vi har ju nosat lite på det tidigare, men började träna det igen i går, och nu kan hon krypa rätt fint, så det kan oxå bli fint med lite mer träning!

men, det är en ganska stor risk att vi aldrig kommer ta oss till lydnaden när vi ska tävla... det är ju ett spår som ska gås oxå, och det är ju inte våran stärka sida...
Vi jobbar på det, och tar oss runt spåren för det mesta, men det behövs massor med träning för att det ska bli bra och säkert, Takida är ingen naturlig spårhund, hellre en sökhund, men vi jobbar på, så får vi se.. men tveksamt att vi tar oss runt spåret, i tid.. Nåja, vi får väl köra lägre sök nästa år i stället :)

Ska bli så kul att få en ny aussiebebis, som jag till och med kan hinna spåra lite med innan snön kommer (hoppas jag iaf) För ja, det är en aussiebebis på planeringen, den är född, och han kommer flytta hit så småningom, om si så där 8 veckor :) Hur han ser ut, eller vad han ska heta, vet jag inte, men jag tror det kommer bli en ny stjärna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar