tisdag 14 maj 2013

Tiden....

....ja, vart tar tiden vägen? Den rullar på i allt för snabb takt, och alla dygnets timmar bokas upp.
Men jag ska inte klaga, gillar när jag har saker att göra, och när det finns jobb, roligt jobb :)

Skolan jag jobbar på kommer att stänga 20 Juni, vilket betyder att jag ska sluta som lärare, har jobbat med det i snart två år, och det har varit två utvecklande och roliga år, ett jobb jag för det mesta har trivts bra med, så lite trist är det att det tar slut..
Men jag har ju även försökt hålla igång kursverksamheten i mitt företag TopDog på sidan av heltidsjobb och träning av egna hundar. Det är enorm efterfrågan på kurs, och svårt att ta en paus, roligt när det finns intresse bland hundägare, och det är ju sååå roligt att ha kurs!!

Även efterfrågan på kurser på annan ort har ökat, och de flesta helger fram till hösten är nu uppbokade för kurser, vilket är superkul!!

Mer om vilka kurser som finns här i Kiruna hos TopDog och på andra ställen hittar ni på min hemsida: http://www.topdog.se/Topdog.php

Träningen av Takida inför en start i trean pågår för fullt, målet är start i Juni, för att se hur vi ligger till, tror inte vi hinner få till alla moment såpass bra att vi kan klara ett förstapris, men vi ska ha kul, och få en liten inblick i vad vi behöver lägga mera tid på, så förhoppningsvis kan vi klara av trean till hösten :) Hinner ju inte åka iväg och tävla så mycket, så blir hemmatävlingarna och ev. någon annan om tiden finns.

Har försökt få igång Sonic oxå, men vi får se hur det går. Han visar lite tecken på smärta när han har tränats, så det blir nog pension för honom oxå.. någon utställning till får han vara med på.. Känns ju trist att ha 5 aussies, där 4 har gått i pension.. Quoia är ju snart 10 år, och Bodie 12 år, så dom njuter av livet som pensionärer, Jason är 8, men fortfarande som en valp, så vi kommer köra lite rally lydnad och vallning.

Och slädhundarna är rastlösa och aktiveras så gott det går, den här tiden då säsongen tar slut, är det mycket spring i benen på de, men lite vagnskörning och promenader så lugnar de ner sig. Har även lite projekt på gång där, så vi får se hur det går :)

Lite från oss.. ha det bäst till nästa gång vi hörs! :)

2 kommentarer:

  1. Hej Cari! Ja du är då en riktig fighter! Du hittar då alltid på något att göra, du vågar! Längesedan jag var in på din hemsida, men tankarna har gått till dig oftare än så. Hoppas vintern varit bra med massor av slädhundskörning! Nu är det barmarksperiod och dags för SPÅR!! Stort lycka till med all träning och tävling framöver. (Själv har jag lagt hundträningen på is ett tag...) Kram Camilla och Nestor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vad roligt att höra från dig Camilla! Hoppas allt är bra där nere!?
      KRAM

      Radera