onsdag 28 mars 2012

Med valp igen.. :)

Ja, så var man där igen… med valp J

En kull jag har väntat på, och varit intresserad av i flera år, nu var det dags! Jag har väl redan fullt upp med Takida som är ung än, och mina andra hundar, men ville så gärna ha en valp från denna kullen! Lösningen blev en fodervärd J En fodervärd som åkte med och hämtade valpen, och var mogen nog att säga att den här hunden passar nog inte in i mitt liv och min flock, STÄRKT GJORT, efter att ha haft den söta lilla fluffbollen i famnen hela resan hem.… jag som är en svagare människa tog ju hem det lilla monstret, för ett monster var (är) hon.. Vaktade sina grejer, sin mat, inget särskild behov av människor, social var hon, men hälsade snabbt sen fortsatte hon med sitt.. en väldigt skarp och självständig valp… Kanske inte den mest lättjobbade hunden, men av nån konstig anledning så dras jag till dom lite ”udda” hundarna.. Så då var jag helt plötsligt med valp igen J  

Ja,ja, bara att göra det bästa ut av det, och än så länge fungerar det bra J Resan hem från Finland började med att hon sprang in i nåt med bogen, och hade riktigt ont, när vi kom över på svenska sidan blev det ett jour besök hos veterinären i Kalix för röntgen.. för ont hade hon, och haltade rätt mycket.. Bilderna visade inget som tur var.. och hon haltade och hade ont i nån dag innan det började gå över.. Nu är det fullt ös medvetslös som gäller, och det är verkligen fart och temperament i den lilla, nu om nån gång, har jag fått för mina synder…

Hon togs emot bra av resten av flocken, och Takida har förvånat mig stort, hon tar så väl hand om den lilla, fostrar på ett bra sätt och busar hej villt med henne, riktigt kul att se!!

Valptiden går enormt fort, Takida är redan 1,5 år, och hon var nyss en valp! Bara att njuta av den lilla fluffbollen och dom vassa tänderna ;) 

Vi får väl se hur hon utvecklas, det finns nog enormt mycket i henne, envis som få är hon redan, och framfusig. Det kan bli hur bra som helst!  

Här ser ni en bild på valpen (Shepmate`s Bed Of Roses), som inte har nåt namn än… 4 dagen hos oss, och jag har så svårt att hitta det rätta namnet.. J

4 kommentarer:

  1. Så roligt med valp; igen!
    Vi är också valpsugna..;)

    SvaraRadera
  2. Viken bedårande varelse! Lycka till ;-)

    SvaraRadera
  3. Sockersöt!
    Mycket bra för mig att du har valp, så jag fick tillåtelse att köra agility med din svarta nu! Perfekt för den lilla röda att hänga med på agilitytävlingar till hösten när du ska tävla med din svarta ;p Miljöträning kan man kalla det :)
    (låter som jag hade värsta hemliga planen här ;p)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så du har haft en plan hela tiden, allt för att få sätta händerna i min svarta kanonkula! ;) Ja, får du henne tävlingsklart till hösten så är det klart att hon ska tävla agility mellan brukstävlingarna. Får väl tävla agility när hon löper, perfekt ;)

      Radera