tisdag 4 oktober 2011

Svart bälte i Klickerträning!!

I söndags fick jag tilldelat Svart bälte i klickerträning, av Morten & Cecilie som driver Canis hundskola! Fick oxå diplom för genomförd instruktörsutbildning med godkänd på alla punkter!! Ett extra pris fick vi oxå med oss, för det bästa framåtsändande (delat med Annette)!! Morten var imponerad över hur mycket jag har hunnit med med min lilla bebis vovve, kul att höra!! Och hon är ju rätt duktig min lilla svarta!

Det känns faktiskt riktigt skönt att vara klar med utbildningen, det har varit ett tufft år, med mycket träning, och mycket press... så en del träning har inte blivit bra, eller rolig. Man tränar för att man måste, inte för att man känner för det. Så nu ska vi träna på det vi vill, och när vi vill ett tag, känns riktigt skönt!! Men vi har så klart fått med oss massor med goda tips, och minnen! Det har varit ett riktigt härligt gäng, och jag kommer sakna alla!!

Sonic vilar på, och det är riktigt jobbigt att hålla han stilla.. Helgen har ju varit bra, då det har varit mycket tid i bilen, och inget som stressar upp han, han ligger gärna där och kikar på alla som går förbi och som tränar, riktigt duktig är han :) Men här hemma finns det en hel del som stressar upp honom.. och då är det svårt att hålla han stilla, även om han är i bur, så snurrar han... men vi gör så gott vi kan.. ny röntgen om två veckor..

Igår var det agility KM på bruksis, riktigt kul, och många startande! Jag gick med Jason och Quoia, Sanna gick oxå med Jason.. Jag och Jason kom på 4e plats på KMet, och med Quoia blev det en 6e plats!! Det var oxå lagtävling, tvåmanna lag, en kort, superrolig, men svår bana! Jag och Jason var på lag med en kille från Gällivare, och vi vann! Jason var superfin att köra och snabb är han ju, kul var det!!

Slädisarna varvar 10 km 3 gånger i veckan, med 20 km en gång i veckan.. Går faktiskt riktigt bra, och jag tror det upplägget jag har på träningen nu, kan fungera rätt bra :)

2 kommentarer:

  1. Grattis till Klickerinstruktörsdiplomet!

    SvaraRadera
  2. Svart bälte låter coolt :) Grattis till avklarad utbildning!
    Hoppas lilla Sonic kryar på sig snart, är ju tråkigt utan en clown på träningsplan...

    Bra jobbat på KMet! Ni är som gjorda för agilityn ;p

    SvaraRadera