måndag 12 juli 2010

Sökträning...

....stod på schemat denna kväll. Jason & Sonic skulle få träna sök, Gina fick ett spår innan träningen som gick riktigt bra, hon tar upp pinnarna i spåret, och byter dom snabbt mot godis :) Ska börja lägga längre spår nu, och oxå icke förar spår... spännande å se hur det går!


Jason fick tre figgar, och han älskar verkligen söket, det är full fart ut, tar rullen, och full fart in igen, skickade oxå ett tomskick, som han gick riktigt fint, sen flying över till sista figgen, inga problem!! Blir skoj att tävla sök med honom och se hur det går!!


Sonic fick bara träna att springa fram till figgen, två figgar ca 5 meter ut från stigen på varje sida, stående synligt med godis och var sin klicker, när han är på väg klickar dom och ger han godis, sen när dom blir passiv ska han söka sig över till den andra figgen via mig, första gången var han lite försiktig, men sen kom han på vad han skulle göra, och då gick det med en bra fart!! Kanske kan bli sökhund av honom oxå :) Hoppas bara vi är nog med folk som vill träna sök... 3 var vi idag och det är min.antal, hade gärna varit några till!!!


I morgon åker jag en sväng till Finland, Sonic ska på ett litet kärleksbesök där, hoppas det går snabbt och smidigt, spännande å se vad det resulterar i om några veckor :-)


Nästa vecka åker vi söderut, till Oslo och Göteborg är planerna, får se om vi bilar eller flyger, skönt att flyga då restiden blir så kort, men jobbigt att man måste lämna alla hundar... bilar man kan vi ju ta med några vovvar... men vi får se..


Nu ska jag packa ihop grejerna som ska med i morgon, så hoppas jag att jag snart kommer hem så jag kan blogga igen ;)


Under tiden får ni njuta av lite bilder.....




1 kommentar: