måndag 5 juli 2010

Regn å åska

Oj vad det regnade å åskade när vi hade träning idag, hagel så stora som golfbollar och regndroppar stora som oliver... man blev blöt på några sekunder så det fanns ingen anledning att sluta träna :)
Jason fick sökträning, två figgar och två tomskick, han skötte det bra, men tog rullen på väg ut i rutan en gång, så då fick jag säga åt honom, sen gick han fint ut till sista figgen, körde lösa påvis idag, han brydde sig inte i regnet eller åskan!
Gina fick ett spår, men det var lite för svårt med störtregn... så det gick inte så bra, men vi gör ett nytt i morgon så hon lyckas :)
Sonic fick påbörja sin sök karriär, ska försöka köra in han på söket i stället, å se om det passar han bättre, han har ju spring i benen, och spåret fungerar ju inte sååå bra... Men det gick iaf riktigt bra! Körde på klickervis, två figgar som stod ca 10 meter från mig, han fick springa dit, klick från dom, godis, sen förbi mig till nästa, han kom direkt på vad han skulle göra, så det ska vi försöka träna mer på... sen komma på vilken markering vi ska ha... om han ska skälla ut folk eller köra med rulle...
När träningen var slut och jag kom hem var jag blöt helt in till själen, skönt att få på sig torra kläder och krypa under en filt!!


1 kommentar:

  1. Jo blöt blev man min stckars hundar var så kalla att de krävde att få värma sig i sängen när vi kom hem =) Vi måste köra agility någon dag, så vi kan ha ett Aussie lag i framtiden =)

    SvaraRadera